شما اینجا هستید

اجتماعی » جشن مردمی کیلومتری غدیر برگزار می شود/جشن واقعه تاریخی مباهله در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سایت خبری تحلیلی انتهاج یزد، بهشتی دبیر ستاد مردمی شهر غدیر درباره جشن های عید غدیر خم در یزد گفت: ۵ تیرماه همزمان با عید غدیر خم از ساعت ۱۶ بعد از ظهر تا ۲۳ جشن مردمی کیلومتری غدیر برگزار می شود و از ساعت ۱۱ شب دوشنبه شب مسیر موکب های جشن بسته می شود و از چهارراه بعثت تا حسینیه امیرچخماق این مراسم برگزار خواهد شد.

وی با اعلام خبر اینکه ۱۱۰ متر کیک تهیه می شود که در خیابان قیام آماده سازی و تقسیم می شود‌، افزود: ۱۱۰ موکب از موکب های فرهنگی و پذیرایی، کودک و نوجوان با ۵۰۰۰ بادکنک و پزشکان با ویزیت رایگان برپا خواهد بود و پخت ۲۲۰ دیگ غذا را برای توزیع بین جمعیتی که حضور دارند، از جمله برنامه های این جشن است.

بهشتی  با بیان اینکه، سال گذشته بزرگترین جشن خیابانی ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بود، اظهارداشت: خادمان غدیر که بدون حقوق و کاملا مردمی فعال هستند برنامه های قرآنی با حضور حافظان مطرح قرآنی و حافظان و قاریان قرآن هدایای خوبی در مسجد ریگ یزد طراحی کردند.

داستان مباهله سند افتخار شیعه است

پاک طینت معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در خصوص جشن مباهله گفت: تاریخ ۹ تا ۱۵ ذی الحجه سند افتخار شیعه است که یک روز در این بازه زمانی سوره انسان نازل شد، روز دیگر قصه آیه ولایت است و…بنابراین باید همت کنیم تا اتفاقات تاریخی شیعه زنده شود‌‌.

  ۲۴ ذی الحجه  ۶ روز مانده به ماه محرم همزمان با واقعه تاریخی مباهله، جشن های مباهله و شب شعر مباهله با حضور رییس هیئت ها و تشکل های مذهبی کشور در یزد برگزار می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری انتهاج | اخبار روز و جدیدترین خبرهای ایران | پایگاه خبری انتهاج | آخرین اخبار روز ،سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و جهان